Hjælp til udskiftning af radio i S-Max 2011

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Hjælp til udskiftning af radio i S-Max 2011

Indlægaf plex » tirs maj 15, 2012 7:26 pm

Hej

Jeg skal i gang med, at montere en Pioneer dobbelt din, i stedet for den originale CD6000.

Nogen der ved, hvordan frontpladen omkring radioen fjernes? Jeg fornemmer den ikke bare er klipset fast - nogen der kan bekræfte dette?

På forhånd tak
plex

Re: Hjælp til udskiftning af radio i S-Max 2011

Indlægaf Birnbaum » tirs maj 15, 2012 10:29 pm

Birnbaum

Indlægaf bojensen » ons maj 16, 2012 8:18 am

Ja det ved jeg...

Rammen omkring gearstangen klikkes af (tag ved i den bagerste ende omkring kopholderen) og du vil se 2 skruer under klima anlæget. tag en lille skruetrækker og vip forsigtigt den øverste del som går hen over hanske rummet af start tættest på rattet. så kommer der endnu 2 skruer. Husk Ford radioen ikke har stansard din størrelse du skal nok have fat i en anden ramme hos Ford.
bojensen

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf plex » ons maj 16, 2012 10:00 am

bojensen skrev:Ja det ved jeg...

Rammen omkring gearstangen klikkes af (tag ved i den bagerste ende omkring kopholderen) og du vil se 2 skruer under klima anlæget. tag en lille skruetrækker og vip forsigtigt den øverste del som går hen over hanske rummet af start tættest på rattet. så kommer der endnu 2 skruer. Husk Ford radioen ikke har stansard din størrelse du skal nok have fat i en anden ramme hos Ford.

Hej Bo

Tusind tak for info :)

Jeg havde godt set på nettet, at rammen omkring gearstang muligvis også skulle af.

Jeg har indkøbt en ny ramme, der passer til bilens ovale hul, samt en canbus adaptor med ratbetjenings interface.

Har du nogen tips til, hvordan man nemmest kommer frem til vinduet - skal både have ført ledning til GPS antennen, og til en microfon. Der er jo godt fyldt oppe under instrumentbordet, så spørgsmålet er, om det er nemmest i venstre eller højre side?

Er det også en Pioneer du har monteret?
plex

Indlægaf bojensen » ons maj 16, 2012 10:46 am

Ja en pioneer, deet er super nemt at fjerne hanskrummet og så er der fri plads. GPS antennen monterede jeg bag det dæksel i frontruder foran instrumenterne. det virkede fint.
bojensen

Indlægaf plex » ons maj 16, 2012 12:15 pm

bojensen skrev:Ja en pioneer, deet er super nemt at fjerne hanskrummet og så er der fri plads. GPS antennen monterede jeg bag det dæksel i frontruder foran instrumenterne. det virkede fint.

Altså hvis jeg forstår dig ret, så har du monteret antennen bag aflægningsrummet (under instrumentbræt) - det lille rum over radio og de 3 luftdyser?

Hvor har du placeret microfonen - ved bakspejl?
plex

Indlægaf bojensen » ons maj 16, 2012 7:29 pm

Microfon ved spejl ja. Ikke under rummet men under det dæksel ser gemmer skruer som er i begge sider.
bojensen

Indlægaf plex » ons maj 16, 2012 7:35 pm

bojensen skrev:Microfon ved spejl ja. Ikke under rummet men under det dæksel ser gemmer skruer som er i begge sider.

Okay... :)

Har også været forbi Ford i dag, hvor de var så flinke, at fjerne alt beklædningen og give råd til installationen - det er da god service.

De anbefalede at placere GPS antennen under beklædningen til a-stolpen.

Tak for hjælpen
plex

Indlægaf plex » tors maj 17, 2012 6:40 pm

Så blev den monteret...

Det tog da lidt tid, men alligevel gik det rimelig smertefrit :)

Man må sige, at sådan en Pioneer radio udnytter dybden fuldt ud - den er helt i bund, og fronten kan kun lige akkurat være der :o

Nå men mangler en dobbelt fakra til din adaptor, som jeg skal se om jeg finde i morgen. Den tyske sælger at ratadaptoren, var så flink at fortælle mig, at der ikke skulle bruges antenne adaptor :evil:
plex

Indlægaf MustangMogens » tirs aug 28, 2012 1:40 pm

Davs

Jeg får min nye S-Max snart og kan se, at flere øjensynligt vælger at skifte standard radioen ud ---er den noget skrald i al almindelighed, eller er I bare musik fanatikere :o ?
/Mogens
MustangMogens

Næste

Tilbage til Tips og Tricks