TPMS reset i ny fiesta

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

TPMS reset i ny fiesta

Indlægaf Damage » lør aug 20, 2016 7:30 am

Hej med jer

Jeg har lige købt en "ny" fiesta, det er en demo fra 2015 med en 1.0 ecoboost 125 motor. Jeg skal have vinterdæk på bilen og køber selv dæk, fælge og TPMS sensorer så de er klar til montering på bilen. Men jeg er så blevet gjort opmærksom på at bilen skal "lære" de nye TMPS sensorer og det kræver værktøj. Ford sælger oplyste mig at de fleste har et dækhotel som de betaler til og her er hjulskift med i prisen. Jeg har ikke tænkt mig at betale for et dækhotel! En kollega som køre i en Mazda 3 siger at han skal bare trykke på en knap så lære bilen selv de nye TPMS sensorer. En anden kollega køre i en Skoda og den klare det hele selv nå han skifter hjul.
Er det korrekt at det er så besværligt på en FORD og hvad gør i andre herinde? :?
Damage

Re: TPMS reset i ny fiesta

Indlægaf Ulwen » tors okt 20, 2016 8:37 am

Ulwen

Indlægaf Damage » lør okt 29, 2016 5:47 pm

Dækonline monteret med TPMS sensor.
Damage

Indlægaf Damage » fre nov 18, 2016 7:32 pm

Så er jeg blevet klogere på TPMS systemet på min Fiesta. :-)

Jeg har bestilt et Ford Trigger Tool TPMS-19 på Amazone og fået det leveret til døren for ca. 380,-. Jeg har også spurgt Ford om de vil sælge mig dette Tool, men det vil de ikke!

TPMS sensorerne fra Dækonline er OEM typen af mærket Schrader og de registreres fint af Fiesta`en. Det tager Ca. 2 min. at registrere alle sensorer i vinterhjulene
og så er alt klar! Ford skal have ca. 300,- hver gang der skal skiftes mellem vinter og sommer hjul inc. kodning. Der er altså en del at spare ved denne løsning.
TPMS-19 trigger kan selvfølgelig registrere Ford sensorer men også de uoriginale OEM sensorer fra Schrader og CUB.
Damage

Tilbage til Tips og Tricks