Fiesta kørelys på baglygter

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Fiesta kørelys på baglygter

Indlægaf Den røde baronesse » lør mar 21, 2015 11:23 pm

Jeg har en 2015 Fiesta, Titanium, der har LED kørelys, men grundet EU regler uden tændte baglygter. Jeg ønsker ganske enkelt baglygterne til at tænde sammen med LED kørelyset, mens lyskontakten er i 0-position (som er nok til at tænde LED kørelyset). Men det oplyser forhandleren ikke er muligt. Jeg fatter ikke at man ikke kan tilslutte baglygterne LED forlygterne , så baglygterne er tændt døgnet rundt sammen med LED forlygterne. Den eneste løsning Ford forhandleren har er at sætte en anden lyskontakt i, der udover at tænde baglygterne også tænder nærlyset udover LED kørelyset. Så nu kører jeg med LED kørelyset, baglygerne tændt og dertil helt unødvendigt også nærlyset, og brænder yderligere 2 x 50 watt af i EU reglernes hellige tegn, som Ford ikke kan finde ud af at kortslutte - i form af en simpel tilkobling af baglyset til alene LED forlygterne.
Er der nogen, der ved hvordan det kan lade sig gøre at tilslutte baglygterne til LED forlygterne UDEN at nærlyset skal tænde - så hører jeg meget gerne herom så jeg kan hjælpe min stakkels Ford forhandler, der ikke ved sine gode råd.
Den røde baronesse

Re: Fiesta kørelys på baglygter

Indlægaf bojensen » man mar 23, 2015 6:57 am

Alt kan lade sig gøre med en ensretter diode nogle meter ledning og et relæ. men gider forhandleren?
bojensen

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Niels » tirs maj 19, 2015 8:00 pm

Hejsa "Baronesse". Fandt du en løsning på problemet med manglende baglys på kørelyset? Nu har jeg nemlig også lige fået en 2015 Fiesta og har samme problem (og samme argumenter). Hvis du har fundet en løsning, hører jeg meget gerne om den. På forhånd tak..
Niels
Niels

Indlægaf focus07 » tirs maj 26, 2015 4:02 pm

Jeg har lignende problem med min focus hvor hele venstre side for og bag ikke virker, pære virker fint, kan det være relæget der er ved at ryge sig en tur????
focus07

Tilbage til Tips og Tricks