Udskiftning til en nyere motor - komplikationer

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Udskiftning til en nyere motor - komplikationer

Indlægaf Jonas W. » tirs feb 24, 2015 10:41 pm

Hej alle sammen :)

Jeg går og overvejer, at købe Ford S-max, årgang 2008 med defekt 2.3 benzin motor og automatgearkasse, jeg er derfor på udkig efter ny motor til den, hvis jeg køber den.

Jeg vil derfor høre om det er muligt, at indsætte en 1,6 EcoBoost Trend Titanium (Benzin) fra en nyere Mondeo, uden de store problemer?
- Jeg har tænkt mig, at bruge den nuværende automatgearkasse, men er der andre ting, som skal indkøbes med til projektet?
- Nogen som kender motorkoden på den, da den er svær at finde brugt?.. Evt. en forhandler.

Vh.
Jonas W.
Jonas W.

Re: Udskiftning til en nyere motor - komplikationer

Indlægaf bojensen » tors feb 26, 2015 7:03 am

Jeg tror det er næsten et umuligt projekt da motor og gearkasse snakker sammen elektronisk... Det vil sige din motor styrings software og gearkasse styrings software skal snakke sammen og er de ikke forberedt til dette får du ikke andet end bøvl, men kontakt Karsten Kjeldsen fra http://www.kk-autoteknik.dk/
bojensen

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf PoYHove » ons mar 04, 2015 8:02 pm

Hej Jonas
Min 2.3 er lige stået af så jeg overvejer det samme. Er du kommet videre i projektet ?

Mvh Povl
PoYHove

Indlægaf PoYHove » ons mar 04, 2015 9:09 pm

Du kan se den motor koden her:

http://workshop-manuals.com/ford/s-max. ... ec-he_(mi4)/specifications/
PoYHove

Indlægaf Jonas W. » ons mar 04, 2015 9:45 pm

PoYHove skrev:Hej Jonas
Min 2.3 er lige stået af så jeg overvejer det samme. Er du kommet videre i projektet ?

Mvh Povl

Hej Povl

Nej, det er jeg ikke så meget, dog har jeg fundet ud af, at der selvfølgelig er nogen ting som skal udskiftes med motoren. Men dem jeg lige har hørt, siger at det nok skulle være lige til - Men er dog ikke sikker før jeg har hørt en, som har forstand Ford :-)

mvh. Jonas
Jonas W.

Tilbage til Tips og Tricks