Startproblemer Ford S-max 2.0 TDCI Titanium 2007

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Startproblemer Ford S-max 2.0 TDCI Titanium 2007

Indlægaf Karsten » tirs jan 14, 2014 10:57 pm

Pludselig ville min dejlige S-max ikke starte. (næsten nyt batteri og starter + 255.000 km).
Ifølge Ford skulle højttrykspumpen skiftes (12.000,-) ...og det blev den, men startproblemerne fortsætter.
Nogle gange kan den starte og andre gange ikke. Det virker som om at den ikke får diesel nok til højtrykspumpen som trækkes af knastakslen.
Tester viser igen fejl. Sensorer, ledninger, stik, relæer, sikringer afprøvet og der er monteret et nyt brændstoffilter igen.
Lige lidt hjælper det.
I tyske og engelske forumer findes der mange bud. Alt fra utæthed i slange fra tank, filterhus og til defekt "sommerfugleventil" i indsugningsmanifold som tester måske ikke kan måle.
Har efterhånden brugt mange timer på fejlsøgning og vil efterhånden give en præmie for løsningen.
- Skal jet mon prøve returmængde på dysser igen da en dysse vel godt kan have en periodisk fejl så der ikke kan opbygges tryk ?
- Skal jeg trykprøve fødeslanger med sporstof ?
- Er det ikke korrekt at sugepumpen fra tanken er bygget sammen med højtrykspumpen selvom der sidder en sikring til den under instrumentbordet ?
- Kan der periodisk fejl på sensor på commonrailrør medføre manglende tryk i højtrykspumpe ...nej vel ?
- har nogen af jer oplevet lignende problmer og har en ide ,,,hjælp ;o)

Manden med den bedste bil nogensinde, som pludselig driller helt vildt
Karsten

Re: Startproblemer Ford S-max 2.0 TDCI Titanium 2007

Indlægaf Karsten » ons jan 15, 2014 5:31 pm

Tak for tippet. Han var flink at oplyse at slangerne til overløb fra dysserne kan fejle fx ved at trække falsk luft, men vi ved ikke om det virker.
Prøver at få testet slangerne.
Det er som om at bilen kan starte hvis den står helt vandret, dog er der en boble i slangen med brændstoftilførsel.
Holder den skrå går det nemmere galt.
- er der andre med ideer?
Karsten

Indlægaf bojensen » tors jan 16, 2014 7:06 am

Næste ide var at besøge Karsten, da han nok nemmest kan finde fejlen med bilen tæt på.
bojensen

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Karsten » man jan 27, 2014 8:36 pm

Overløbsslanger skiftet, alle o-ringe fra tank til pumpe skiftet, brændstoffilter skiftet. Herefter trykprøvet.
Så kører den....tænk en utør o-ring til 50 øre har nok været årsagen....og det har kostet kassen
http://www.youtube.com/watch?v=-cZRZhF6KE8.

Tro på dig selv, en uvildig rådgiver og nok ikke nødvendigvis et autoriseret Ford værksted....for en tester kan jo ikke finde mekanisk fejl som en utæt o-ring.
Selvfølgelige melder testeren fejl på pumpen, når den ikke får diesel. Det er vist logik for burhøns...synes jeg. Men stå tjek fødekanalen for utætheder ikke ;o)
Karsten

Indlægaf Birnbaum » søn mar 09, 2014 10:32 am

Sejt. Hvad har Ford værkstedet sagt til dette?
Birnbaum

Indlægaf Karsten » søn mar 09, 2014 3:27 pm

Birnbaum skrev:Sejt. Hvad har Ford værkstedet sagt til dette?

Svaret var:
"Et ordentligt værksted vil jo teste andet end pumpen"
Hertil svarede jeg at det var jo netop det jeg betalte for hos Ford og spurgte ekstra ind til for en sikkerheds skyld.

Det endte med en kompensation på 10% af udgiften + tilsagn om rabat på kommende reparationer
Karsten

Indlægaf Ossipoff » man maj 02, 2016 8:40 am

Karsten skrev:Overløbsslanger skiftet, alle o-ringe fra tank til pumpe skiftet, brændstoffilter skiftet. Herefter trykprøvet.
Så kører den....tænk en utør o-ring til 50 øre har nok været årsagen....og det har kostet kassen

Jeg oplever noget i samme stil. Jeg kan se masser af bobler i den klare dieselslange fra filterhuset og op til motoren.

Filterhus er skiftet. Slange fra filterhus til motor skiftet. Men lige megethar det hjulpet.

Du ved ikke hvilken O-ring der var problemet?

Jeg er ved at løbe tør for ideer og regningerne til værkstederne overstiger snart bilens værdi. Så alt input er meget velkommen :)

https://youtu.be/KEnndyr6cfU
Min bil:
Ford Focus C-mac 2.0 Tdci fra 2004
Kørt ca. 400.280 km.
Ossipoff

Indlægaf Ossipoff » søn jul 17, 2016 12:02 pm

Ingen godt forslag ? :)

Nu har jeg også fået skiftet dieselpumpen i/ved tanken da værkstedet mente det var den der gav problemet. De første dage efter kørte den ok. Stadig med hop med overhalninger, men de sidste par dage har den drillet og hoppet i motoren bare jeg trykker svagt på speederen for at køre op af bakker eller få bilen i fart efter lyskryds.
Min bil:
Ford Focus C-mac 2.0 Tdci fra 2004
Kørt ca. 400.280 km.
Ossipoff

Tilbage til Tips og Tricks