Mondeo MK 2 vs MK 3

Daglige tanker, ideer, spørgsmål.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Mondeo MK 2 vs MK 3

Indlægaf DennisD » tors jan 31, 2013 11:05 pm

Jeg er på vej hjem fra udlandet og skal have mig en fornuftig bil til et rimelig beløb (kan svinge alt efter hvad der kan findes). Tanken er at købe en Mondeo da jeg på en tidligere arbejdsplads havde Mondeo mk 1-3 (1,8 & 2,0) og udover at køre fantastisk mindes jeg også at de var temmelig holdbare. Nu er det jo til mig selv så denne gang skal det være en 2,5'er.
Mit dilemma består i, skal jeg gå efter en mk 2 med lidt mindre på klokken og evt den sidste årgang (1999?) der må formodes at være uden børnesygdomme eller købe en mk 3 der har spadseret lidt længere, men er af de første årgange?

Er der nogen der evt har gået fra en mk 2 til en mk 3 og oplevet nævneværdig forskel (udover design)? Mekanisk, rust, andet?

Mvh Dennis
DennisD

Re: Mondeo MK 2 vs MK 3

Indlægaf DennisD » tirs feb 05, 2013 6:18 pm

Hmm...ikke rigtig nogen der har noget. Kan det mon passe?

Jeg har dog besluttet at købe en mk 3'er, dels for designet og for 'handlingen' som jeg finder væsenlig forbedret i mk3'eren.
Under min søgen er jeg dog stødt på en ST220 .... Kunne jeg evt være så heldig at der er en her i Ford Klubben der erfaring med sådan en bandit eller kender til fordele/ulemper? I og med at det er en 3.0 liters motor formoder jeg sagtens at kunne købe en der har rundet 200.000km eller ? Har set en del i Tyskland som har fået skiftet motor ved ca 100.000km....hmm tilfældigt?

Fortæl fortæl...
DennisD

Re: Mondeo MK 2 vs MK 3

Indlægaf bojensen » tors feb 07, 2013 7:09 am

Det er nok en sjælden bil. Men den 3 liters kør jo i mange Jaguarer måske man skulle søge info der. Men de 2 svagheder jeg kender til MK3 er knirkende baghjulsophæng, og rust i sealinger. Gå efter en hvor alle rust stempler er sat. Ellers er ST220 jo en lækker vogn med alt udstyr.
bojensen

Geografisk sted: Holstebro

Tilbage til Løs snak