Mondeo Diesel ryger sort.

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Re: Mondeo Diesel ryger sort.

Indlægaf Hansencl » tirs jan 15, 2013 9:45 pm

Hej igen

tænker på om den kan være chiptunet ???

kan jeg tjekke dette selv ?? , hvis ja.. hvad skal jeg kigge efter..og hvor ??

jeg har lagt mærke til at den trækker vildt godt fra ca 1800 rpm til ca 2500 rpm... så er det som om der ikke rigtigt sker mere over de 2500 rpm, nu ved jeg da godt at skulle have 130hk og 330nm og det var nu også pga det moment at vi købte denne model da vi trækker campingvogn med den, men at vi ikke kan se campingvognen bag os når vi køre i bakkerne i tyskland på grund af sort røg var jo ikke meneningen :-D
Hansencl

Indlægaf Bytmand » tors jan 17, 2013 9:11 pm

Sort røg er for meget dielse eller for lidt luft. Ford eller en lokal mekker burde kunne hjælpe dig. Tjek da lige om armen på den el-justbar turbo regulator kører som den skal når man gir lidt gas stød. Har du fået udlæst fejlkoder på den? evt en P132A eller P132B mener jeg de hedder.
Bytmand
Site Admin

Geografisk sted: Bøgeskoven i Ebberup. Fyns land.

Indlægaf Hansencl » søn jan 20, 2013 5:14 pm

Hejsa

har ikke været på værksted med den endnu, jeg har lige tjekket at den arm til turboen køre fint, så det er ikke der fejlen ligger, det ender jo nok med at jeg må på værksted med den.... kunne bare være fint hvis jeg lige selv kunne fixe det med hjælp herfra :-)
Hansencl

Indlægaf mcgreg » tirs jan 22, 2013 10:11 pm

Hej
Jeg havde samme problem med min Mondeo fra 2004, ved selv små accelerationer bragede der sort røg ud. Efter besøg hos synsmand, der var tidligere Ford mekaniker, måtte han lige køre bilen lidt rundt for at få den gennem udstødningschecket. Han forklarede hvad jeg skulle gøre og løsningen var meget simpel for mig. Jeg kører med jævne mellemrum bilen HELT UD ved accelleration ud på motorvej. Det gør jeg ved at køre den helt til det røde stiplede felt i 2. og 3. gear (nogle gange i starten blev jeg i tredie gear lige på den sikre side af det stiplede et stykkke tid, inden jeg skiftede gear og gassede op). De første gange var røgen ekstrem bagved. Det er den ikke længere - faktisk er problemet helt væk lige nu. Ved ikke om det løser dit problem, men det er da forsøget værd.
mcgreg

Foregående

Tilbage til Tips og Tricks