Brændstoføkonomi??

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Brændstoføkonomi??

Indlægaf Carlok » fre nov 30, 2012 8:04 am

Hej alle

Jeg er blevet den glade ejer af en Mondeo 1.6 Trend Star Econetic 2011. Som denne: http://www.michaeljakobsen.dk/ford//vis ... car-ECO-5d

Bilen er dejlig, men jeg er dog skuffet over brændstoføkonomien. Ford siger, at den går 23,3 km/l ved optimal kørsel. Jeg er klar over, at det er umuligt at genskabe selv, men jeg kan kun få den op på ca. 17 km på en liter diesel. Er det forventeligt? Jeg synes, det er en ret stor afvigelse! Jeg synes, den burde køre 20, hvilket sælger også påstod.

Hvad kan jeg gøre?

Jeg kører en del på motorvej, men også landevej og bykørsel.

På forhånd tak!
Carlok

Re: Brændstoføkonomi??

Indlægaf Ford_Jan » søn dec 02, 2012 8:10 pm

Vi har købt en lignende Demo-model med 6.000 km på tælleren i maj 2012.... Bilen har nu kørt godt 19.000 km og vi har heller ikke på noget tidspunkt kunne nå op på de 23 km/l.... Jeg var dog også lidt skeptisk da vores gamle Focus 1,6 TDCI 109 hk var opgivet til 20,6 km/l så at en større og tungere bil med stort set samme motor skulle kunne køre 3 km/l længere var jeg på forhånd lidt skeptisk overfor.... Focus'en kunne dog gå et sted mellem 18 og 22 km/l....

Vi har haft samme oplevelse som du selv.... Lidt frisk kørsel og motorvej så kører vi 17 km/l men kører man pænt med længere ture med 90 km/t på fartpilot så kan vi godt snige den op ca. 20 km/l.... De 23 km/l har vi dog aldrig haft den oppe bare i nærheden af og tror heller aldrig at vi får det....
Ford_Jan

Tilbage til Tips og Tricks