MOTORSTOP

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

MOTORSTOP

Indlægaf karuphavner » tors aug 23, 2012 6:18 pm

Jeg har en ford fusion 1,6 TDCI fra 2005.
jeg er begyndt at få nogle mærkelige udfald på motoren.
bedst som man kører så sætter motoren ud ,men efter 1-2 minutter så kan den startes igen.
jeg har så prøvet at skifte dieselfilter men det har ikke hjulpet. har fået skiftet tandrem i Maj og egr ventil i juli.
er der nogen der måske ved hvad det kan være
på forhånd tak
Jack
Senest rettet af karuphavner man maj 06, 2013 3:47 pm, rettet i alt 2 gange.
karuphavner

Re: MOTORSTOP

Indlægaf rasmush » fre aug 24, 2012 12:18 pm

Hejsa.
Du skal nok have udlæst fejlkoder før man kan komme det nærmere.
Det kan være rigtig mange ting,men den burde have logget fejlen i ecuen.
Mvh Rasmus H
Ford Transit 280S 2.0 TD 2004
rasmush

Indlægaf karuphavner » lør aug 25, 2012 3:00 pm

den lyser ikke med fejl og jeg kan høre at ventilatoren kører som om den er meget varm. men den står på normal temperatur
karuphavner

Indlægaf karuphavner » søn sep 02, 2012 1:30 pm

har nu købt en OBD2 scanner og der er ingen fejl på .
Var i Aalborg i går og der var ingen ting på vej der op, men på vej hjem, var vi kun lige kommet på motorvejen da den gik ud 2 gange og der satte jeg scanneren i men der var ingen fejl.
vil det være en ide at skifte alle de andre filtre
:? jack
karuphavner

Indlægaf thomas » søn sep 02, 2012 3:01 pm

Få evt. en org. Ford tester på istedet, da den engang imellem kan vise noget mere end de uorg. tester...
thomas

Indlægaf Briwera » søn sep 09, 2012 10:34 pm

Jeg har tilfældigvis en Mondeo 2.5 170 benzin fra 04 som gør nøjagtigt det samme. Går i stå når den er blevet driftvarm. Kører typisk mellem 10 - 30 km. Går så pludselig ud i forbindelse med at den skal tage gas. Kan her efter ikke startes igen før der er gået 1-2 min. Lyder som om den ikke får benzin, når jeg prøver at starte. Starteren kører fint rundt og bilen lyder ikke forkert! Den går bare ikke igang. Efter 1-2 min. starter den så som en mis og kører helt upåvirket. Har heller ikke kunne udlæse nogen fejlkoder. Batteri og benzinfilter er skiftet.
Briwera

Indlægaf Jtfigo » man okt 29, 2012 4:57 pm

Kan ikke hjælpe med problemet men vil fortælle hvad min gør. Har en mondeo fra 2005 115 hk diesel.
Den går også bare ud mens man køre og der er ingen fejl melding.
Det der sker er at symbolet for gløderør begynder at lyse og så går der omkring 5-10 sek hvor den ikke rigtig vil tage gas og til sidst dør den helt.
Men inden den dør kan jeg koble ud og slukke / tænde bilen i fart og så køre den videre.

Dette sker mest efter man har kørt roligt (morfar kørsel) sådan lidt som om den kvæler sig selv og når man så skal bruge lidt gas kan den ikke få gang i forbrændingen. Vil også lige sige at når den nogle gange står i tomgang lyder det som om den er ved at gå ud og så lige når at redde det hver gang.

Mvh Jakob
Jtfigo

Indlægaf karuphavner » man maj 06, 2013 3:50 pm

Ja så gik vinteren uden problemer, har fået renset motor og fået pillet filter ud af banjobolten, men nu da det bliver varmt i vejret igen så begynder det hele igen er der ingen andre der har oplevet dette
Mvh Jack
karuphavner

Indlægaf karuphavner » ons maj 08, 2013 6:47 pm

En yderlig observation er at hvis jeg holder den under 2000 omdrejninger så går den ikke ud. Kan det da så være at turbo er defekt?
karuphavner

Indlægaf karuphavner » lør maj 18, 2013 10:14 am

Har nu opdaget at intercooler en har fået et buk for neden sandsynligt efter at havde påkørt et dyr , kan det være derfor at den sætter ud, det er kun den nederste ribbe der har fået et buk på 5 mm,
karuphavner

Næste

Tilbage til Tips og Tricks