Mercury / Ford Cougar 2.5 V6 spørgsmål

Daglige tanker, ideer, spørgsmål.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Mercury / Ford Cougar 2.5 V6 spørgsmål

Indlægaf Larzen » man jul 31, 2017 8:11 am

hejsa.. Jeg har købt en Cougar fra 2000 og forventer jeg skal bruge lidt tid med at hygge lidt om den. men her først har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

1: jeg kan se på forskellige sider med reservedele af der en lavet en eller anden ændring i år 2000. man får en valgmulighed mellem 08-98 til 12-01 og 06-00 til 12-01. kender nogen ændringen ( jeg tror måske der har noget med en "returnless" brændstof system af gøre) ??

2: hvordan finder jeg ud af hvilken variant min er ?

3: jeg har en OBDII "fætter" og appen Torque og kan se fuel trim Short term og long term. men er lidt i tvivl om hvilken tal jeg skal opnå ved hvilke omdrejninger ?

4:Brændstof pumpe i tanken, kan den kommer igennem hullet under bagsædet?

5: jeg har noget periodisk tøven i hele omdrejningsområdet, også efter sekundær luftspjæld åbner. jeg tror det er mangel på brændstof, dårlig pumpe, stoppet filter. jeg har renset luftmængdemåler og lufttemperaturmåler med produkter til det. Også tomgangsregulator er rengjort. Og som jeg ser det virker disse fint nu. Nyt luftfilter er monteret. så jeg vakler mellem af skifte brændstofpumpe eller tændspole, ledninger og tændrør først. brændstof filter bliver skiftet uanset. hvad siger i?

MVH René
Mvh René Larsen
Brugeravatar
Larzen

Geografisk sted: Sæby - Nordjylland

Tilbage til Løs snak