Side 1 af 1

Transit 280S 2.0 TD 2004 diverse problemer

Indlæg: tors aug 09, 2012 6:35 pm
af rasmush
Hejsa.
Jeg har lige erhvervet mig et eksemplar af ovenstående og er rendt ind i lidt problemer.
Den har tilsyneladende tilbragt lidt for lang tid i nærheden af saltvand,så den er ret tæret i diverse dele.
Bla.a håndbremse kabler. Den ene side har jeg fået skiftet,med besvær, men den anden side,kan jeg simpelthen ikke få bremsetromlen af.
Jeg har prøvet med både varme og vold,men intet har virket,indtil videre.
Nogen gode råd?
Et andet problem er motorgangen.
Den yder ikke det den skal. Når jeg når op i nærheden af 3000 omdrejninger begynder den at dø og er nærmest umulig at tvinge over 3500.
Og motorgangen er meget hård.
Dog har jeg et par gange oplevet at,efter den er blevet varm og så har stået slukket lidt,når man så starter igen kører den som den skal og trækker fint op til 5000 omdrejninger.
Men kun ca 500 til 1000 meter.
Jeg tror selv at det er en dårlig dyse,men hvordan checker jeg det?
Jeg har skiftet luft,olie og brændstof filtre og givet den en gang dyse-rens tilsat dieselen.
Mvh Rasmus H

Re: Transit 280S 2.0 TD 2004 diverse problemer

Indlæg: fre aug 10, 2012 6:59 am
af rasmush
Nåh..
Jeg fik klaret bremsetromlen.
Tricket var at løsne lejemøtrikken lidt og så køre en tur.
Så fik den rystet sig løs og kunne tages af.
Så er det kun motorproblemerne jeg kæmper med...
Mvh Rasmus H

Re: Transit 280S 2.0 TD 2004 diverse problemer

Indlæg: tirs aug 14, 2012 2:32 pm
af rasmush
Hejsa..
Så er jeg kommet lidt videre i min fejlsøgning.
Når fejlen er der,kører motoren ujævnt op til ca 4200 omd/m ubelastet.
Når fejlen ikke er der,ryger den direkte op på 4800 omd/m ubelastet.
Jeg har haft en fejlkodelæser på og den siger P0149 Fuel timing error og lidt googling på den fejl,siger at det er en timing solenoide i brændstofpumpen som fejler.
Dog ville jeg gerne kunne slette fejlen og se om den kommer igen,men det vil min fejlkodelæser ikke.
Er der nogen som kan et tricks,så jeg kan få slettet fejlen eller kræver det en tur på Ford værksted?
Og er der nogen som kender nærmere til den der timing solenoide og ved hvordan den er at skifte og om den kræver specialværktøj,elektronisk kalibrering eller andre ting som man ikke lige umiddelbart,selv kan klare.

Yes

Indlæg: tirs aug 21, 2012 8:40 am
af Wetrieque
+1. Dette er meget interessant

Re: Transit 280S 2.0 TD 2004 diverse problemer

Indlæg: tirs sep 04, 2012 9:08 am
af rasmush
Hey.
Så fik jeg taget mig sammen til at give mig i kast med skift af "fuel timing solenoid" eller magnetventilen, på brændstofpumpen.
Det var ikke nemt,men hold kæft hvor kører den godt nu.. :D
Jeg tror sku lige jeg fik 50 % mere moment og hk.. :mrgreen:
Jeg vil lige opsummere en kort gennemgang af operationen,hvis der er andre der ryger ind i en lignende problematik.
Oppefra fjernes luftindtag mellem luftfilter og turbo.
Så flyttes diverse slanger og ledninger så indsugningsmanifolden kan fjernes.
Nedefra fjernes starteren og derefter to beslag som er boltet mellem brændstofpumpen og motorblok
Når det er gjort,kan ventilen fjernes fra pumpen.
Så klipper man ledningen på den gamle ventil,så tæt på ventilen som muligt og trækker den op i motorrummet.
På den nye ventil klipper man ledningen lige ved stikket og så samler man den nye ventil med det gamle ledningsnet.
Og så samler man ellers det hele igen og nyder alle sine mange nye hestekræfter.
Det lyder ganske simpelt men pladsen er meget trang,så man skal ikke have alt for mange tommelfingre,hvis man går i krig med det.
Operationen tog mig ca 4 timer men vil nok kunne gøres på ca det halve, hvis ikke man skal bruge så meget tid på at finde ud af hvordan man gør og finde det rette værktøj.
Det eneste der skal bruges er 8-10-13 mm toppe og en 5 mm unbraco og en torx 30 top og så diverse forlængere og kardanled.