Fjedrelyd fra højre forhjul

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Fjedrelyd fra højre forhjul

Indlægaf MissSt200 » ons jul 18, 2012 7:03 pm

Hej herinde....

Jeg starter lige mit første indlæg med dyb frustration, men ved dog, der findes en masse kloge mennesker herinde, så håber desperat på lidt hjælp....

Jeg har en Mondeo st200, årg 2000, som for små 14 dage siden begyndte at sige nogle underlige lyde i højre side, foran.
Da jeg er kørt ud fra en grusplads, tænker jeg i første omgang, at nogle sten måske har sat sig imellem bremserne...

Men nej, lyden er blevet værre og værre :( lyden er meget tydelig indefra, lyder nærmest som en fjeder der bliver mast sammen/skraber på. Den kommer tydeligt fra højre forhjul, bliver tydeligere når man drejer til venstre, endnu kraftigere når man tager rattet helt i bund, men kun under kørsel. Når rattet drejes til højre er den der også, men knap så tydelig som til venstre. Når man kører lige ud, lyder det som noget skraber på metal / fjeder"agtigt".
Enten larmer bilen for meget når man accelerer eller også er lyden der bare ikke? :)

Er der nogen der har noget som helst bud på hvad det kan være....?
Et par mekanikere har allerede kigget / lyttet men været uforstående overfor denne lyd...
MissSt200

Tilbage til Tips og Tricks