Eftermontering af navigation/håndfri osv i S-MAX fra 2011

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Eftermontering af navigation/håndfri osv i S-MAX fra 2011

Indlægaf HenrikHP » man jun 05, 2017 8:10 pm

Hej

Jeg har anskaffet mig en brugt S-Max fra 2011. Budgettet var lidt stramt så jeg var tvunget til at gå på kompromis med enkelte ønsker, hvilket bringer mig til dette indlæg. Jeg skal have eftermonteret et anlæg således jeg har navigation, jeg kan spille musik via bluetooth, snakke i telefon håndfrit osv.

Jeg har en kammerat der er mekaniker som kommer til at stå for installationen - mit job bliver derfor at finde noget der kan bruges.

Jeg har haft kig på denne enhed:

https://www.astina.dk/tilbehor/ford-aut ... AhP28P8HAQ

Er den at foretrække eller er der andre og bedre enheder på markedet? Nogen der kan anbefale noget eller har prøvet ovenstående enhed?

Mvh Henrik
HenrikHP

Re: Eftermontering af navigation/håndfri osv i S-MAX fra 201

Indlægaf HCS » tirs jun 06, 2017 10:38 pm

Jeg overvejer noget lignende til min S-Max 2008, så jeg hører lige med...
Det vigtigt for mig, at ratbetjeningen bibeholdes.
Ford S-Max 2.0TDCI Titanium 7-pers '08
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic '07
Brugeravatar
HCS

Geografisk sted: København

Re: Eftermontering af navigation/håndfri osv i S-MAX fra 201

Indlægaf larslyn » tirs jun 13, 2017 9:37 am

Jeg har en android fra carjoying.com. Den fungerer fint på alle parametre pånær én. Der bliver hevet for meget baggrundsstøj med ind når jeg kører tlf. over anlægget :oops:

Jeg har prøvet at afhjælpe det ved at prøve intern mic, extern mic, org. ford mic der sidder ved brilleholder, intet har desværre hjulpet. i starten overvejede jeg at skifte tilbage til org. radioen da jeg havde bluetooth i samt stemmestyrring af funktioner der også forsvinder når man monterer uoriginal radio.
Men jeg droppede det efter nogen tid da jeg faktisk blev glad for at tale mindre i tlf. under kørslen +min radio har mange plusser der langt overskygger det mistede....

det er ikke noget problem med ratbetjening, de fleste af den type radioer bestemmer du selv hvad knapperne på rattet skal kodes til, ganske enkelt....

noget af det jeg er glad for ved min android radio er: internet radio, torque app, bakkamera, og bedre lyd end den jeg havde i før....
larslyn

Geografisk sted: Ølstykke

Tilbage til Tips og Tricks