Ford Mondeo SCTI 240 Titanium - Engine failure

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Ford Mondeo SCTI 240 Titanium - Engine failure

Indlægaf Peter Lange » man feb 01, 2016 2:07 pm

Hej.

Er der nogen der har set nedenståen på Ford Mondeo SCTI 240 Titanium årgang 2012 ?

Jeg kan ikke vedhæfte mit eget billede men dette link viser fejlen.

http://www.talkford.com/community/topic ... e-failure/

Dette brud på stemplet, muligvis pga. støbe fejl, kom efter kun 84.000 KM og Ford Danmark vil ikke dække rep. på 47.000,- DKK !! Selvom det er en fejl som Ford må være bekendt med. Jeg har set samme fejl på flere landes Ford relaterede www sider. Ford Danmark er fuldstændig afvisende. Har fået lidt kulance fra et iøvrigt meget seriøst Ford værksted, Bjarne Nielsen A/S i Birkerød, men alligevel endte regningen på 47.000,- DKK.

Jeg mener at Ford Danmark tilbageholder oplysninger omkring fejlen, som de må være bekendte med. Men ikke erkender.

Lad mig gerne høre hvis nogen har hørt om noget der ligner.

Med venlig hilsen
Peter
Peter Lange

Re: Ford Mondeo SCTI 240 Titanium - Engine failure

Indlægaf bojensen » tirs feb 02, 2016 7:05 am

Jeg havde en lignende fejl med en power shift gearkasse. Men der fik jeg bedre hjælp hos Ford Lemvig. Men en fabriaktions fejl som først viser sig efter 57000 km er svær at bevise.
bojensen

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Peter Lange » tirs mar 08, 2016 9:21 am

Jeg har haft en lang "dialog" med Ford Danmark A/S omkring denne fejl. FORD Danmark A/S ER bekendt med at denne konstruktions/design fejl på stemplet i denne specifikke motor, men vil på ingen måde indrømme defekten.

Jeg har fået den defekte del undersøgt at een af verdens førende virksomheder der tester bla. motordele dele og Deres konklusion er følgende.

Citat:
”Den øverste stempel ring var intakt. Hovedparten af den næste ring sad
stadigvæk i sit ringspor og der var ingen tegn på unormalt slid eller skade på
delene. Der er ingen tegn på at der har været andre unormale forhold tilstede så
konklusionen vil være at bruddet er sket fordi designet er svagt.”

Men heller ikke denne konklusion har Ford Danmark A/S været interesseret i at få yderligere dokumentation på. Fordi de allerede er bekendt med problematikken.

Jeg mener det må være i Ford Danmark A/S interesse at vide hvad der har foranlediget fejlen. Men de er ikke interesseret i at se rapporten. Fordi de allerede er vidende om konstruktions/design fejlen.
Ford Danmark A/S giver kun 2 års garanti da de mener at ALLE fejl og mangler vil optræde efter senest 2 år brug af bilen. Og efterfølgende blive udbedret af Ford

Jeg har bedt Ford Danmark A/S om at holde mig skadesløs - Men de forholder sig ikke til sagens kerne, design svaghed/konstruktions fejl og svarer i øvrigt, hvis de overhovedet svarer, i en nedladende tone.

Min fjerde (4) Ford Mondeo blev den sidste.

Køber aldrig en bil af nogen (FORD) der kun giver samme garanti på en bil til 550.000,- kr. som på en hårtørrer til 150,- kr købt i den lokale isenkram.

Pas på FORD Danmark A/S - De er useriøse og nedladende.
Peter Lange

Indlægaf Peter Lange » ons mar 09, 2016 10:01 am

Ja FDM er på sagen. Ford erkender aldrig noget - lidt ligesom VW der skulle opdages - selv om Ford er bekendt med, i dette tilfælde, en klokkeklar konstruktions/design fejl. Har været i forbindelse med en kunde der har samme motor type. Han er igang med sin tredie motor !!
Men jeg ser frem til at se hvad Ford vil svare.
Peter Lange

Indlægaf Peter Lange » tirs mar 15, 2016 3:50 pm

Useriøse Ford Danmark AS/ svarer stadig ikke.
De står med en rigtig dårlig sag. Så derfor ønsker direktør i Ford Danmark A/S ikke at svare. Men det er ikke noget nyt fra hans side.
Har afleveret, i deres reception, 2 breve stilet personligt til ham. Stadig intet svar. Til andre der løber ind i problemer med Ford kan jeg kun sige at I ikke skal forvente noget. Hold nallerne væk fra Dem.
Peter Lange

Indlægaf Peter Lange » tors apr 14, 2016 8:24 am

Så har jeg fået svar på mit indlæg fra Ford Danmark A/S:

Hej Peter Christian Lange.

Det er meget beklaget at du vælger at poste din anke på de sociale medier da du trods bilens alder (09-05-2012 ) har fået goodwill . Vi kan kun igen oplyse dig om at Ford har 2 års fabriksgaranti fra første registrerings dato, på alle vores biler og når denne fabriksgaranti er udløbet er der ikke mere garanti på bilen. Så er der den mulighed at dit Ford værksted vil være dig behjælpelig. Det ville de i dette tilfælde, hvilket må siges at være yderst kulant.

Ford Motor Company tilbyder ikke på noget tidspunkt goodwill til kunder. Det er altid gennem kundens Ford værksted , hvis det tilbydes goodwill.

Med venlig hilsen
Navn udeladt
Ford Motor Company A/S
Peter Lange

Indlægaf Peter Lange » tors apr 14, 2016 8:25 am

Mit svar til Ford Danmark A/S d.d.

Hej igen.

Syntes egentligt det er i orden at poste min oplevelse på nettet da det jo ikke er en normal garanti fejl. Hvad havde I regnet med efter en sådan behandling som I, Ford Danmark A/S, har givet mig ?

Garanti er en ting - fabriks design/konstruktions fejl er noget helt andet. Men det kender I måske ikke forskel på ?

Jeg havde jo ikke klaget til Jer under normale omstændigheder !! Men det er ene og alene en design/konstruktions fejl!! Og det er det I, stadig, ikke forholder Jer til.

Force Technology har også beskrevet, og dokumenteret, det I deres rapport som er udarbejdet for min egen regning. Samtidig er der jo en del andre Ford Mondeo kunder, med samme motor, der har oplevet præcis det samme problem. Og det er det jeg gerne vil fortælle andre om. Og så selvfølgelig Jeres arrogante, nedladende og manglende svar på det konkrete spørgsmål.

Lad nu være med at give jeres helt super udmærkede forhandlere opgaven om at finde en løsning med kunden på en design/konstruktions fejl. En forhandler skal jo kun forholde sig til normale garanti ordninger og ikke til de design/konstruktions fejl som fabrikken, i dette tilfælde Ford, har lavet og holdt skjult for både forhandleren og mig som kunde.

Og hvorfor skulle jeg egentlig have goodwill når I mener at det er uden for enhver garanti ? Det ser jeg som endnu en anerkendelse af Jeres viden om problemet. Eller var det fordi jeg var en flink fyr ?

Jeres, Ford Danmark A/S`, brug af ordet GOODWILL er jo bare et smart marketing trick. Hvor regningen, tilsyneladende, bare havner hos Jeres forhandlere.

Jeg vil blot informere andre potentielle købere om at det er det der kan ske, når man køber en Ford.

Med venlig hilsen
Peter Christian Lange
Peter Lange

Indlægaf Peter Lange » ons apr 27, 2016 5:42 pm

FDM AutoIndex 2016

Nu er FORD faldet helt ned igennem feltet i FDM`AUTOINDEX 2016 !!!!

SKODA NR. 6
NISSAN NR. 10
SUZUKI NR. 11

FORD har lige klemt sig ind, på en 13`plads, mellem Hyundai og Citroen.

Nu er de jo næsten der hvor de fortjener at være - Men snart kan det kun blive bedre. Så der er håb forude.
Peter Lange

Indlægaf Peter Lange » man aug 29, 2016 2:20 pm

On May 20,
Peter Christian Lange said the following:
Kære Jacob Alkil Bare lige så du er informeret om hvad dit personale foretager sig. viewtopic.php?f=16&t=1734 Med venlig hilsen Peter Lange

On May 20,
Jakob Alkil said the following:
Godmorgen Peter, Mange tak for linket - jeg har ikke tidligere set dette - eller været på Ford Klub Danmark - bizart nok! Jeg er ude af kontoret lige nu, men når jeg kommer tilbage vil jeg komme i dybden....Og så hører du fra mig igen. Med venlig hilsen Jakob

On May 20,
Godmorgen Jacob. Tak for dit svar. Jeg ser frem til at høre fra dig. Med venlig hilsen Peter

On May 20,
Alternativt kan du maile mig direkte på peter.christian.lange@gmail.com

On Jun 7,
Hej Jacob. Håber at du vil kommentere på det nævnte ? Med venlig hilsen Peter

On Jul 6,
Hej Jacob. Ville du kommentere eller er du ikke interesseret ? Med venlig hilsen Peter Lange

On Jul 12,
Jakob Alkil said the following:
Hej Peter, Jeg har tjekket med vores Service Chef, som bekræfter at vores kundeservice har besvaret din henvendelse i overensstemmelse med Ford´s reklamationsbestemmelser, samt at Ford forhandleren har ydet kulance på denne reparation. Ford Motor Company kan ikke være dig yderlige behjælpelig.

med venlig hilsen
Jakob Alkil

On Jul 18,
Hej Jakob. Tak for dit svar. Selv om jeg ikke kan bruge det til så meget. Det er så skuffende at I ikke, som producent, tager noget ansvar i en sådan sag. Design fejl på dele til Jeres biler er jo ikke noget I forholder Jer til. Pinligt. Men I ligger det fulde ansvar ud til Jeres forhandlere som ikke har en chance for at vide hvad der kommer af reklamationer på fejl/ Men som FDM sagde til mig. Køb ikke en Ford. Deres garanti er ikke bedre en en hårdtørre til 150,- kr !! Som nævnt tidligere er jeg færdig med at købe biler hos Ford. Det er også en opfordring jeg taler højt om til andre der overhovedet overvejer at købe en Ford. Jeg vil poste dit svar på div. blogs og andet når jeg er tilbage fra ferie. Med venlig hilsen Peter Lange
Peter Lange

Tilbage til Tips og Tricks