Side 1 af 1

Powershift skifter i ryk

Indlæg: fre okt 30, 2015 9:46 am
af ErikSloth
Hej

Jeg har en S-MAX 2,0 TDCI (160 HK) med powershift fra december 2011. Bilen har kørt 129.000.

Problemet er, at gearskiftet ikke længere er så ”blødt” som det har været, særligt når den er kold.
Gearskifte sker i ryk, særligt fra 1. til 2. gear og 2. til 3. gear.
En gang i mellem er det også lige som den ikke kan beslutte sig for hvilket der skal vælges.
Når bilen er godt varm efter 40-50 km kørsel forsvinder problemet.
Gearolien er skiftet ved 115.00.

Er der nogen af jer der har oplevet det samme, og hvad fik I gjort ved det ?

mvh
Erik

Re: Powershift skifter i ryk

Indlæg: søn feb 21, 2016 9:30 pm
af Dexta03
Hej Erik.
Har du fundet en løsning på problemet ?
Vi har netop fået samme problem.....
Mvh Ole Christensen

Re: Powershift skifter i ryk

Indlæg: man feb 22, 2016 5:00 pm
af ErikSloth
Hej Ole

Ja, efter et utal af fejlsøgninger - senest i Sverige er det lykkedes at finde fejlen.
Det var en hastighedsføler og en koblingsdæmper der skulle udskiftes.
Pris kr. 25.000.
Alternativet var en "ny" ombytnings gearkasse - pris kr. 40-50.000.

mvh
Erik

Re: Powershift skifter i ryk

Indlæg: lør feb 27, 2016 9:04 pm
af HCS
Vildt at en gearkasse, der kun har gået 129000km, skal igennem en reparation til 25000,-. :-(

Re: Powershift skifter i ryk

Indlæg: tors mar 03, 2016 7:11 am
af bojensen
Vores blev skiftet under kullance da den var 2,5 år gammel og havede kørt 59000 km. Den begyndte at falde ud af gear.

Re: Powershift skifter i ryk

Indlæg: tors jun 16, 2016 7:47 pm
af Ironman_DK
Hej Erik

Jeg har lige købt en S-Max Titanium S med Aut. gearkasse m. powershift- jeg havde et problem med gearkassen hvor den gearede ret hårdt ned fra 3 til 2 gear (åbenbart et kendt problem)

jeg aftalte med forhandleren hvor jeg købte den hos, at jeg kunne køre den til en Ford forhandler han havde en aftale med, jeg ventede imens de kiggede på den, først sagde dette Ford værksted at der var for meget olie på gearkassen, og dernæst have de en pc på bilen.
Da jeg kørte derfra virkede det som om at den var blevet forbedret i gearkassen MEN det var den på ingen måde!! jeg begyndte at undersøge hvem der kunne have forstand på den her slags gearkasser, resultatet kom frem til at Ford værkstedet i Taastrup var det rigtige sted for lige præcis denne slags gear kasser, de er ligefrem eksperter .
Et besøg på dette værksted i to timer med prøvekørsel før og efter - løste hele miseren - gearkassen manglede simpelthen en KÆMPE softwareopdatering (ved godt det lyder åndsvagt) men det var nu hvad der var galt - regningen på dette, 1.950kr inkl. moms, dette betalte bilforhandleren jeg havde købt den hos.
Gearkassen fejlede ingenting - en bekymring som forhandleren naturligvis også frygtede at den skulle skiftes - ud fra det her skal i altså passe på hvem man går til med denne gearkasse, man kan frygte at hvis den Ford forhandler man kommer til ikke har forstand på det eller magter opgaven - kan det resultere i en ny gearkasse, som måske ikke havde være nødvendigt.

ErikSloth skrev:Hej

Jeg har en S-MAX 2,0 TDCI (160 HK) med powershift fra december 2011. Bilen har kørt 129.000.

Problemet er, at gearskiftet ikke længere er så ”blødt” som det har været, særligt når den er kold.
Gearskifte sker i ryk, særligt fra 1. til 2. gear og 2. til 3. gear.
En gang i mellem er det også lige som den ikke kan beslutte sig for hvilket der skal vælges.
Når bilen er godt varm efter 40-50 km kørsel forsvinder problemet.
Gearolien er skiftet ved 115.00.

Er der nogen af jer der har oplevet det samme, og hvad fik I gjort ved det ?

mvh
Erik