Powershift skifter i ryk

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Powershift skifter i ryk

Indlægaf ErikSloth » fre okt 30, 2015 9:46 am

Hej

Jeg har en S-MAX 2,0 TDCI (160 HK) med powershift fra december 2011. Bilen har kørt 129.000.

Problemet er, at gearskiftet ikke længere er så ”blødt” som det har været, særligt når den er kold.
Gearskifte sker i ryk, særligt fra 1. til 2. gear og 2. til 3. gear.
En gang i mellem er det også lige som den ikke kan beslutte sig for hvilket der skal vælges.
Når bilen er godt varm efter 40-50 km kørsel forsvinder problemet.
Gearolien er skiftet ved 115.00.

Er der nogen af jer der har oplevet det samme, og hvad fik I gjort ved det ?

mvh
Erik
ErikSloth

Re: Powershift skifter i ryk

Indlægaf Dexta03 » søn feb 21, 2016 9:30 pm

Hej Erik.
Har du fundet en løsning på problemet ?
Vi har netop fået samme problem.....
Mvh Ole Christensen
Dexta03

Indlægaf ErikSloth » man feb 22, 2016 5:00 pm

Hej Ole

Ja, efter et utal af fejlsøgninger - senest i Sverige er det lykkedes at finde fejlen.
Det var en hastighedsføler og en koblingsdæmper der skulle udskiftes.
Pris kr. 25.000.
Alternativet var en "ny" ombytnings gearkasse - pris kr. 40-50.000.

mvh
Erik
ErikSloth

Indlægaf HCS » lør feb 27, 2016 9:04 pm

Vildt at en gearkasse, der kun har gået 129000km, skal igennem en reparation til 25000,-. :-(
Ford S-Max 2.0TDCI Titanium 7-pers '08
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic '07
Brugeravatar
HCS

Geografisk sted: København

Indlægaf bojensen » tors mar 03, 2016 7:11 am

Vores blev skiftet under kullance da den var 2,5 år gammel og havede kørt 59000 km. Den begyndte at falde ud af gear.
bojensen

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Ironman_DK » tors jun 16, 2016 7:47 pm

Hej Erik

Jeg har lige købt en S-Max Titanium S med Aut. gearkasse m. powershift- jeg havde et problem med gearkassen hvor den gearede ret hårdt ned fra 3 til 2 gear (åbenbart et kendt problem)

jeg aftalte med forhandleren hvor jeg købte den hos, at jeg kunne køre den til en Ford forhandler han havde en aftale med, jeg ventede imens de kiggede på den, først sagde dette Ford værksted at der var for meget olie på gearkassen, og dernæst have de en pc på bilen.
Da jeg kørte derfra virkede det som om at den var blevet forbedret i gearkassen MEN det var den på ingen måde!! jeg begyndte at undersøge hvem der kunne have forstand på den her slags gearkasser, resultatet kom frem til at Ford værkstedet i Taastrup var det rigtige sted for lige præcis denne slags gear kasser, de er ligefrem eksperter .
Et besøg på dette værksted i to timer med prøvekørsel før og efter - løste hele miseren - gearkassen manglede simpelthen en KÆMPE softwareopdatering (ved godt det lyder åndsvagt) men det var nu hvad der var galt - regningen på dette, 1.950kr inkl. moms, dette betalte bilforhandleren jeg havde købt den hos.
Gearkassen fejlede ingenting - en bekymring som forhandleren naturligvis også frygtede at den skulle skiftes - ud fra det her skal i altså passe på hvem man går til med denne gearkasse, man kan frygte at hvis den Ford forhandler man kommer til ikke har forstand på det eller magter opgaven - kan det resultere i en ny gearkasse, som måske ikke havde være nødvendigt.

ErikSloth skrev:Hej

Jeg har en S-MAX 2,0 TDCI (160 HK) med powershift fra december 2011. Bilen har kørt 129.000.

Problemet er, at gearskiftet ikke længere er så ”blødt” som det har været, særligt når den er kold.
Gearskifte sker i ryk, særligt fra 1. til 2. gear og 2. til 3. gear.
En gang i mellem er det også lige som den ikke kan beslutte sig for hvilket der skal vælges.
Når bilen er godt varm efter 40-50 km kørsel forsvinder problemet.
Gearolien er skiftet ved 115.00.

Er der nogen af jer der har oplevet det samme, og hvad fik I gjort ved det ?

mvh
Erik
Mvh
Michael
Ford S-Max 2.0 Tdci 163HK - Titanium S 7-pers.- 2011
Ironman_DK

Tilbage til Tips og Tricks