Side 1 af 1

Aktiv køler grill - S-max - Hvordan virker de rigtigt?

Indlæg: lør jul 25, 2015 10:52 am
af BrianKjaer
Jeg har brug for at vide hvordan de aktive lameller foran køleren skal virke, når de virker rigtigt.

Jeg kører med campingvogn og har oplevet, at motoren nåede op i det røde felt.
Nu undrer jeg mig over, at jeg ikke kan se lamellerne stå åbne, når motoren er varm (udetemperatur 34 gr. C)
Turen gik til Italien, hvor hastighed gennem :
Tyskland = 100 km/t = ingen problemer
Opkørsel til Østrigsk betalingsanlæg = temperaturstigning til tæt på "rødt"
Køkørsel i Østrig = temperaturstigning, men under "rødt" - nedsat trækkraft.
Olie og vand tjekket = begge helt ok
Rest kørsel gennem Østrig og i Italien = temperaturstigning, hvis hastighed overskred 82 km/t

Ankommet er olie og vand igen tjekket. Begge er tæt på max, som da vi kørte hjemmefra
Bilen en S-max 163hk aut. fra 2011
Vi købte den i januar 2015 og fik i marts opdateret software, da fartbegrænseren faldt ud. Herefter fik vi temperaturmåler "på skærmen" (hvilket jeg nu har været glad for)
Det jeg undrer mig over er, at lamellerne ser ud som om de har virket, (slidmærker) men ser ud til at stå konstant ca 4-5 grader åbne.
Har tjekket dem med kold motor, der startes og holdes øje med dem - der sker ingenting. Der køres en tur, så motor bliver godt varm - der kan ikke ses noget, når vi stopper.

Kan nogen fortælle mig hvordan de skal virke og om jeg har en mulighed for at teste det - før vi nu skal til at køre hjem igen...
(forhandler har skrevet til mig, at vi bare skal holde øje med vand og olie og køre hjem, så står han for evt. rep. - men vil da helst være sikre på, at de virker rigtigt!)

Re: Aktiv køler grill - S-max - Hvordan virker de rigtigt?

Indlæg: søn jul 26, 2015 11:11 am
af bojensen
Lyder meget kompliceret!

Re: Aktiv køler grill - S-max - Hvordan virker de rigtigt?

Indlæg: man jan 04, 2016 3:23 pm
af HCS
Hvordan gik turen hjem?

Fandt du ud af hvad problemet var, og fik du løst det?