Startproblemer Mondeo MK4 2.0 TDCI 2008

Teknik hjørnet.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Startproblemer Mondeo MK4 2.0 TDCI 2008

Indlægaf darkdevil » fre apr 12, 2013 7:18 am

Hej,

Nogen som har en ide til / har oplevet noget lignende dette.

Oplevede den anden dag at min bil ikke ville starte. Nogle gange kom der tænding, andre gange ikke, men den ville ikke starte helt.
Så troede jeg det var min key (har keyfree), så fik fat i min reserve key, som gjorde det samme. Skiftede endda batteri i begge uden held.
Fik fat i Falck, som troede den skulle have booster, men de kunne måle at der var strøm nok på batteri, så de prøvede at fjerne pluspol for at "nulstille" computeren, hvilket i første omgang ikke gav noget resultat. Så mente Falck manden at han skulle forbinde pluskablet til stel (bare rolig plus sad ikke på batteriet), for så ville den helt sikkert nulstille, men i min verden lyder det underligt eftersom der ikke var strøm på bilen.. Men fair nok han vidste forhåbentlig hvad han gjorde.. Og efter dette og han fik sat plus på igen, så kunne den starte.

Og så fik jeg udlæst fejl på bilen for at se om den havde logget noget, hvilket den ikke havde. Så jeg troede det var et enkelt tilfælde.
I aftes gjorde den så det samme igen, og her kunne Falck ikke få liv i den.
Så nu er den sendt på værksted.

Men kunne godt tænke mig at høre om nogen af jer har oplevet noget lignende?
Jeg har søgt lidt på det og har kunne i diverse fora at en del i UK har oplevet noget lignende hvor det bare var en software/firmware opgradering, da der åbenbart er nogle bugs i nogle firmware/software specielt omkring keyfree.

/Kim
darkdevil

Tilbage til Tips og Tricks