Powershift i Ford Galaxy

Teknik hjørnet.

Redaktører:Allan Larsen, Postal

Besvar
Galaxy2017
Powershift i Ford Galaxy

Indlæg af Galaxy2017 » tirs okt 27, 2020 12:58 pm

Nogen erfaringer med hvor meget Ford Danmark vil gå ind i en sag på en 3 år gammel Ford Galaxy/54.000 km, hvor en defekt magnetventil i gearkassen ny betyder udskiftning af hele gearkassen?. Den er importeret fra Frankrig af en dansk bilforhandler for 8 mdr. siden, hvor jeg så købte den med 37.000 km på klokken og sidste servicestempel ved 35.000 - hvilket så ikke er relevant ift. gearkassen, da første service her er 4 år/60.000 km. Jeg kontaktede Ford Danmark torsdag i sidste uge og rykkede dem i dag. Bilen er ved at blive fixet hos Ford i Roskilde - forventet udgift ca 50.000. Kan se, der er andre, der har fået dækket pr. kulance (garantien er kun 2 år).
Den startede for et par uger siden med at give fejlkode "Transmission begrænset" og så var der ellers bare rod i gearkassen, fx intet bakgear. kunne stoppe bilen og tænde igen og så kørte den fint 1-15 km og så var den gal igen.

Galaxy2017

Re: Powershift i Ford Galaxy

Indlæg af Galaxy2017 » man nov 23, 2020 12:17 pm

Nå, det var ret simpelt - Ford Danmark går ikke ind i sådan en sag. Det skal ske via en forhandler, som kun gør det med sine trofaste og loyale kunder og da jeg ikke engang har nået at være til service i DK endnu, så opnår jeg ikke den status. Som jeg forstår det, så skal forhandleren selv dække de første 20% og op til 70% kan dækkes af en central kulancekonto, så jeg kunne måske have været heldigt at finde en forhandler, der ville tage de første 20% selv, men det finder jeg aldrig ud af nu - den er lavet. Ca 47.000 fattigere + et service til 5.000, der viste sig ikke at være løsningen. Til gengæld fik jeg opdateret min software i bilen uden beregning og værkstedet var da også flinke nok til at give mig 5% i rabat. Håber denne gearkasse holder lidt længere...

Besvar